Stella EOC
är ett media- och teknologiinvesteringsbank med kontor i Europa och USA. De har en repertoar på över 200 framgångsrika transaktioner från hela världen.Utmaningen:
Inom investment banking måste ditt varumärke utstråla framgång samtidigt som det behåller sin karaktär och sina traditionella värden. Fastän EOC, innan de gick ihop med Stella Advisors, kom till oss med ett starkt varumärke och en bra webbsida, ville de ha ett ännu starkare varumärke genom att förfina sin varumärkesidentitet med en fräsch ny webbsida som skulle belysa deras tekniska färdigheter.
Processen:
Under en förstudie i nära samarbete med EOC skapade vår seniora Art Director ett nytt varumärke, inklusive en ny logotyp, slogan och copy. För att förbättra användbarheten på sidan tog vår UX designer fram wireframes med kunden och förbättrade Wordpress-gränssnittet tillsammans med våra back-end och front-end-utvecklare, vilket gjorde sidan enklare att förvalta och uppdatera. Bara ett par veckor efter lanseringen gick EOC ihop med Stella Advisors. Varumärket och webbsidan fick en ny makeover för att anpassa sig till det nya varumärket och för att passa båda företagens historier och visioner.
Lösningen:
Spring lanserade Stella EOCs WordPress-baserade sida 2017. Sajten presenterade Stella EOCs nya varumärke, utvecklat av Spring och innefattar funktioner för att lägga till nyheter och ett referensbibliotek där besökare kan ladda ner PDFer.
Kompetenser och metoder i detta projekt
- Business impact mapping/