Guldbrev

Utmaningen:

Alla sidor behöver ett lyft emellanåt. Guldbrevs sajter använde gamla EPiServer-versioner och Guldbrev kände att de licenserna kostade mer än vad de erbjöd. De tog då hjälp av Spring för att flytta sajterna till Wordpress, som erbjuder högre funktionalitet och samtidigt inte medför någon licenskostnad. Guldbrev behövde också placera sig högre upp på Google-sökningar för att bättre nå sin målgrupp. Våren 2018 introducerade Google en ny policy där sajter med separata lösningar för mobil och desktop rankas lägre än responsiva sajter. Detta var något som påverkade Guldbrev negativt, så en av de viktigaste utmaningarna att lösa var därför att skapa en helt responsiv sajt. Guldbrev önskade också en uppdatering av UX & design.

Processen:

För att förstå kunden och slutanvändarna genomfördes en kort förstudie och ett par arbetsmöten med Guldbrev. På dessa möten diskuterades målgrupper, kundresor, analys av trafik och hur bäst vi kan nå ut till målgrupperna. Baserat på detta levererade vi uppdaterad upplevelse för Guldbrevs användare i form av ny UX och design byggd i Wordpress. Efter lansering fortsätter arbetet med att förbättra webbplatsen genom bl.a. utveckling av nya funktioner och A/B-tester.

Lösningen:

En ny wordpress-baserad sajt med uppdaterad design levererades till kunden. Sajten är dessutom tillgänglig i, inte bara olika språk, utan olika versioner för Finland och Norge. Vi fortsätter vårt arbete tillsammans med Guldbrev med att optimera sajten och bättre förstå användarna jobbar vi vidare med A/B-tester, kampanjkoder, kampanjsajter, Bank-ID och vidare funktionsimplementationer.

Kompetenser och metoder i detta projekt

  • Front-end/
  • Back-end/
  • UX design/
  • Visual design/
  • Business impact mapping/

Vill du diskutera
ett projekt?

Discuss a project with ayond
+46 72 - 507 33 33