Mer personalisering och mer AI & AR väntas inom E-handeln

12 jan 2022
Mer personalisering och mer AI & AR väntas inom E-handeln
Det är inte längre en nyhet att Covid-19 påverkat digitaliseringstakten i samhället. Dagligen dyker det upp nya tjänster och funktioner som är anpassade efter nya behov och vanor. Så även inom e-handel. ”E-handeln kommer bli än mer individuellt anpassad för dig som konsument och vi kommer se mer AR och AI som en följd av Covid.” Detta var en av slutsatserna som Daniel framförde när han presenterade en kort trendspaning på en kompetensdragning. En av källorna var bl.a. Columbia Roads omfattande Trendrapport 2025. Ett konkret exempel är den amerikanska dagligvarukedjan Kroger som idag använder AI i “Smart shelf technology”. I den fysiska butiken får konsumenten bland annat personliga erbjudanden och inspiration via sin mobil. Kroger har också genomfört tester med AI-baserade shoppingvagnar. Har du några trendspaningar att dela med dig av?
Källor:

Vill du diskutera
ett projekt?

Discuss a project with ayond
+46 72 - 507 33 33